Friday, February 16, 2007

Nasehat dari Si Cepot

Suatu hari ditahun 2005, penulis lupa kapan tepatnya, penulis tertidur didepan TV, sekitar pukul 2 dini hari, penulis terjaga, dan ada sesuatu yang sangat tidak biasa bagi saya. Selama ini penulis hampir tidak pernah nonton acara wayang golek di TV, tapi pada malam itu, ketika penulis terbangun, acara wayang golek sedang berlansung, dan tokoh Cepot sedang berkata kepada temannya begini;
“ Ari maneh mah, ibadah teh masih kawas budah leutik” (Kamu sih ibadah itu masih kayak anak kecil-Pen).

Temannya menimpali “Ku naon kitu Pot” (Kenapa gitu, Pot?)

“Tingali anak urang, lamun dititah mandi bae oge, kudu disingsieunan atawa dibibita heula, sabab anak urang henteu nyaho penting na mandi pikeun awak soranganana”.

Lamun anak urang nyaho yen mandi teh bakal ngabersihkan jeung nyehatken awakna, pasti teu dititah atawa disingsiunan oge menta mandi”

Kitu oge jeung urang, daek shalat, daek tahajud lamun urang boga kahayang nanaon atawa urang ekeur sien ditimpa kumusibah, lain ikhlas lantaran fungsi shalat jeung tahajud teh pikuen ngabersihkeun awak urang.

Lamun urang geus sadar jeung yakin yen shalat teh henteu semata-mata kewajiban urang tapi juga kabutuhan, teu kudu sien ku musibah karek daek shalat, teu hayang kana sesuatu karek tahajud, melainkan lilahita’ala, karena Allah semata.

Dalam bahasa lain, sebuah lagu menyenandungkan ”apakah jika tidak ada syurga dan neraka kita masih mau bersujud kepada Allah”. Ini adalah sindiran bagi kita tentang kedewasaan ibadah kita, kedewasaan keberagamaan kita. Selama sifat kekanak-kanankan masih melekat dalam ibadah kita, maka fungsi ibadah sebagai sarana makrifatullah kita akan hilang. Ibadah adalah sarana dan ikhlas adalah kuncinya.

No comments:

Post a Comment